Як організувати дистанційне навчання здобувачів освіти


   
Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання. Перед вами покрокова інструкція від експерта «Освіторії» та вчителя Новопечерської школи Юрія Гайдученка.

Методичні рекомендації щодо організації дистанційної підтримки освітнього процесу в умовах карантину /Департамент освіти у вінницькій області/

  У зв’язку з поширенням загрози захворювання коронавірусом у період карантину, з метою організації та проведення занять та забезпечення неперервності освітнього процесу закладам освіти рекомендовано проводити заняття в режимі дистанційної підтримки.
    З цією метою пропонується використання репозитарію електронних освітніх ресурсів ЛІКT, https://disted.edu.vn.ua, платформи ЛІКТ для проведення вебінарів https://bbb.pmg17.vn.ua та інших навчальних ресурсів мережі Інтернет (орієнтовний перелік наведено у додатку).
Репозитарій електронних освітніх ресурсів https://disted.edu.vn.ua містить навчальні матеріали близько 12 000 уроків з різних предметів освітньої програми 1-11 класів. Платформа для проведення вебінарів дозволяє вчителю (тьютору) провести інтерактивний урок у реальному часі з можливістю його запису та подальших багаторазових переглядів. Усі учасники освітнього процесу можуть використовувати вказані ресурси безкоштовно. Для роботи з цими ресурсами необхідно лише будь-який пристрій з доступом до мережі Інтернет.
Організація освітнього процесу
Для організації освітнього процесу заклади використовують свої офіційні сайти, створивши розділ «Графік освітнього процесу під час карантину». У випадку використання для цієї мети інших, доступних для закладу ресурсів (наприклад, особистих блогів), на офіційному сайті у даному розділі повинно бути розміщено пряме посилання на ресурс, що використовується. Орієнтовна структура цього розділу може мати такі елементи: клас, у якому навчаються учні, навчальна тема, посилання на електронні ресурси, які рекомендовано для вивчення, практичні завдання для виконання, терміни їх виконання, посилання та час проведення вебінару (за необхідності) та адреса електронної пошти закладу освіти, або вчителя, на яку потрібно надіслати результати виконання практичної роботи.

Додаток

Рекомендований список освітніх ресурсів, які можуть бути використані в процесі дистанційної підтримки освітнього процесу під час карантину.

https://disted.edu.vn.ua - репозитарій начальних ресурсів;
https://bbb.pmg17.vn.ua - платформа ЛІКТ для проведення вебінарів;
https://test.edu.vn.ua - система контролю знань (потрібна реєстрація учителя та учнів)
http://www.osvitaua.com/youpub/ - сайт видавництва, містить навчальні ресурси;
https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ «Цікава наука»;
https://phet.colorado.edu/uk/simulations/category/physics - досліди з фізики;
https://naurok.com.ua/ - для вчителів та учнів;
https://besmart.study/ - онлайн-платформа підготовки до ЗНО;
https://prometheus.org.ua/zno/ - здається, перший проект масових відкритих онлайн-курсів в Україні. За посиланням – курси підготовки саме до ЗНО;
https://www.ed-era.com/zno/ - дуже багато цікавої інформації про дистанційну освіту;
https://cutt.ly/FtsrQTt - ютуб-канал вчителя фізики Павла Віктора;
https://ilearn.org.ua/ - Проект дистанційної освіти від «Освіторії».
 Джерело: https://osvita.vmr.gov.ua/news-

Додатково: можна скористатись https://zoom.us/ (російська) - для відео-уроків (тривалістю не більше 30 хвилин), https://learningapps.org/ – вправи та тести без оцінок, і https://www.classtime.com/uk/ – тести з оцінками. Вправи і тести є готові, можна створювати свої.
Важливо: всі названі сервіси працюють без реєстрації учнів. Для відео-уроку потрібно скачати програму, решта - працюють без інсталяції, з браузера.
   Чи є кращі, тобто системніші та функціональніші рішення? Так, є! Якщо маєте час та натхнення (а ще в ідеалі - не боїтесь англійської), то Moodle, Google Classroom, Edmodo, Slack, ClassDojo, Seesaw — кожен з цих інструментів крутий і класний, але не такий інтуїтивний, і вимагає реєстрації кожного учня. Якщо це не практикувалось раніше, то впровадити ці сервіси на несподіваному карантині досить складно. Але можна поставити собі на замітку на майбутнє!

«Google Classroom» – ідеальний ресурс для дистанційної роботи з класом /На Урок/

Ще одина цікава освітня мережа, проста і поширена: https://new.edmodo.com/

Також дже цікавий і корисний сервіс https://padlet.com

Оскільки у цьому сервісі можна:

1) Самому вчителю виставляти інформацію для своїх класів (не смикати класного керівника, адміністратора сайту закладу чи ще когось). Потрібно лише один раз скинути лінк на свою дошку в групу viber).

2) Виставляти різноманітні ресурси (від номерів сторінок підручника до відео, лінків, онлайн-вправ тощо) та формулювати різноманітні завдання (фото зошита з вправою, запис звукової чи відео відповіді, прикріплення файлу з рефератом/презентацією тощо).

3) Учні можуть надсилати виконані роботи (можливий недолік: учні бачитимуть роботи одні одних, тому якщо домашнє завдання можна списати - то воно, ймовірно, буде списане. І ще нюанс — якщо відкрити доступ, то учні можуть надсилати неконтрольований контент... Порада — в такому разі закрити дошку лише на читання, і запровадити інший спосіб здавання домашнього — через електронну пошту, наприклад.
   Фактично це закриває мінімальні потреби для дистанційного навчання в карантин без потреби масштабного навчання, масових реєстрацій, розгортання серверів та іншої складної технологічної логістики. Джерело: https://osvita.ua/blogs/71696/
 

Створити електронний урок допоможе http://yakistosviti.com.ua/

Як налаштувати дошку padlet: https://youtu.be/jrDSHzooCu8
Як налаштувати відео-трансляцію zoom: https://youtu.be/wH331ndzurM

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЗАВІТАЙТЕ НА ДЕНЬ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ У КОЗЯТИНСЬКЕ МВПУЗТ !